MODO betekent “My Way” in het Italiaans en verwijst naar de Italiaanse roots van het merk, dat zijn hoofdkantoor heeft in het trendy Soho, New York. Hier worden de nieuwste trends ontdekt en geïmplementeerd door ons Zweedse ontwerpteam. Het team is altijd op zoek naar nieuwe technologieën en materialen die op innovatieve manieren gecombineerd kunnen worden.

Het is geen toeval dat MODO het wereldwijd zo goed doet. De succesfactor ligt in het feit dat het merk geweldige producten biedt met minimalistische ontwerpen van hoge kwaliteit tegen betaalbare prijzen. Niemand anders begrijpt hoe MODO de nieuwste trends op een unieke manier interpreteert om monturen te creëren die zowel functioneel als tijdloos zijn. Het merk spreekt een brede doelgroep aan met zijn betaalbare luxe brillen en zorgt voor ongekende doorverkoopcijfers.

Het succes van MODO helpt de impact van sociale programma’s zoals “Buy a Frame” en “Help a Child See” te vergroten. In dit programma werkt MODO samen met de SEVA Foundation om oogzorg te bieden aan kansarme kinderen in India. Een gecertificeerde optometrist bezoekt scholen of ziekenhuizen om ogen te onderzoeken. Als ze constateren dat het kind een bril nodig heeft, krijgt het kind dit aangeboden. Als het kind een oogaandoening heeft die medisch te behandelen is, zal het programma daar ook rekening mee houden. Veel oorzaken van blindheid kunnen worden behandeld met tijdige en passende maatregelen. 80% van wat kinderen leren, doen ze met hun ogen. Goede oogzorg kan schooluitval voorkomen en een beter toekomstperspectief geven. Tot op heden zijn meer dan 650.000 Indiase kinderen getest en waar nodig geholpen. Dit is natuurlijk een geweldig resultaat, gunstig voor kinderen. Consumenten dragen graag bij aan een betere wereld door een mooie bril te dragen.